Thursday, July 26, 2012

Ја имам дилбер драгу

Муса Ћазим Ћатић





Ја имам дилбер драгу

Ја имам дилбер - драгу... Дивна је ко пјесма лака
С Фебових златних струна;
Њена је ока поглед етирна плава трака,
Коју просипа луна.

Ја имам дилбер - драгу... Пријесто је њено чело,
Гдје гениј љепоте сједи,
Над њим се прамење косе ко свилен балдахин сплело
И с њег се балзам ц'једи.

Ја имам дилбер - драгу... Танке су обрве њене
Лукови љубавног бога,
А густе трепавке стр'јеле, што пут ранише мене
У дно срдашца мога.

Ја имам дилбер - драгу... Лица јој цв'јетњаку сличе,
што тек га машта ствара;
Најљепши за ме љиљан у том цв'јетњаку ниче
и душу моју - чара.

Ја имам дилбер драгу... Крилати осмјеси лете
С њених усана малих,
Па моја машта их лови и од њих стихове плете,
Сличне руменој лали.

Ја имам дилбер - драгу... Врат јој од б'јеле пјене
Творац љепоте твори;
Њезин је чаробан гласак ко акорд с харфе снене,
Кад кроз ноћ љубав збори.

Ја имам дилбер - драгу... Њене су мраморне груди
Светиште вјечите Страсти,
На њима уморни пјесник наслонит главу жуди,
Да снива еденске сласти.

Ја имам дилбер - драгу... Њене су ручице б'јеле
Ланци му памучни, меки,
А кад ми косу гладе, ил суше сузице вреле,
Чини се лахор су неки.

Ја имам дилбер - драгу... Њежни прстићи њени
Мл'јечне су опојне чесме
И кад се дотакне њима клавирских типака снени,
Тад с њих потеку пјесме.

Ја имам дилбер - драгу... Она је царица моја
У царству љубави миле;
Она је слика складних облика, мириса, боја; -
Њу су ми гојиле виле.

Ја имам дилбер - драгу... И нико нашег брака
Прекинут неће моћи,
Јер ја ју у души носим ко одсјев етирна трака,
Што се са луне точи.





No comments:

Post a Comment