Thursday, July 26, 2012

Ах, гдје су златни данци?

Муса Ћазим Ћатић
 
 
 
 
Ах, гдје су златни данци?
 (Из циклуса "Успомене")  


Ах, гдје су златни данци, кад сам ко вјерна сјена
Уза те вазда био
И с дрхтаве ти усне страствено, жудно, жедно
Најљепше пјесме пио?!

О гдје су драги данци, кад твоју меку косу
Цијелом младошћу љубих
И као ситни прашак у сјају жарког сунца
У твом се чару губих?!...

О гдје су они данци, кад на твом крилу сањах,
Кћерко чаробног маја?!
Фатум је ледном руком тргн'о ме с твојих груди:
С пјесничког мога раја.

Од тебе сад далеко ко прогнан Адам лутам
Чежња ми срце пали,
Тражим отету срећу; ал залуд: њу су давно,
Давно другоме дали.

Ја за те сад сам мртав, мртва је љубав твоја
И хладна попут зиме;
Ал у мом срцу, Зебро, имаде јоште жара.
Ја љубим твоје - име!





No comments:

Post a Comment